RSS

Seorang penoreh getah cedera diserang seekor beruang seberat 50 kilogram dan setinggi kira-kira dua meter ketika menyemai anak benih getah di kebunnya

Penoreh getah cedera diserang beruang seberat 50kg
19/12/2010 4:41pm

Oleh YATIMIN ABDULLAH

TANAH MERAH 19 Dis. – Seorang penoreh getah cedera diserang seekor beruang seberat 50 kilogram dan setinggi kira-kira dua meter ketika menyemai anak benih getah di kebunnya di Kampung Kuala Balah, Jeli, petang semalam.

Dalam kejadian kira-kira pukul 4 petang itu, lelaki terbabit, Osman Salleh, 35, terpaksa bergelut dan bertarung menggunakan sebilah parang sepanjang 30 sentimeter selama kira-kira 15 minit dengan haiwan liar tersebut.

Dalam pergelutan tersebut, mangsa berjaya mencederakan bintang berkenaan dengan menetaknya bertubi-tubi sehingga memaksa beruang itu yang dikatakan tersesat ke kebunnya, masuk semula ke kawasan hutan berhampiran.

Berikutan kejadian itu, mangsa mengalami kecederaan di sebelah kaki kanannya akibat digigit binatang buas itu.

Dia kemudiannya menghubungi bapanya, Salleh Mahmud, 70, yang berada kira-kira empat kilometer daripada tempat kejadian untuk mendapatkan bantuan.

Osman kemudiannya dibawa pulang ke rumah oleh bapanya sebelum dirujuk oleh seorang ahli keluarga ke Hospital Tanah Merah (HTM) untuk mendapatkan rawatan lanjut sejam kemudian. – Utusan

More news on: http://www.utusan.com.my/utusan/

Credits to and source taken from: http://www.utusan.com.my/

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Visitors Map

Online Users