RSS

Keputusan Konsert Mentor 5 pada 17 April 2011 - Ratnah Juara konsert Kumpulan A Minggu Keenam

Sila klik di sini untuk mengikuti keputusan Konsert Mentor 5 yang disiarkan pada 17 April 2011
Credits to and source taken from: http://yulsahaja.blogspot.com/

Mentor 5: Ratnah: Kita Tentukan Nasib Kita Sendiri


Ratnah: Kita Tentukan Nasib Kita Sendiri
by Li Ee Kee | 18 Apr 2011

"Kemenangan malam ini memang tidak dijangka. Sebab itu bila diumumkan markah juri awam, saya tak boleh tahan sebak," luah Ratnah yang ditemui di sidang media Mentor 5 selepas konsert Kumpulan A di Dewan MBSA, Shah Alam malam tadi.

"Sejujurnya saya teringin sangat mendengar komen Datuk Hj Ramli MS. Saya nak dengar dia kata saya 'improved'. Selepas ini saya lagi takut dan tertekan sebab nak pastikan saya dapat kekal di tahap ini."

Buat mereka yang mengikuti musim kelima Mentor 5, tidak perlu GUA katakan apa yang Ratnah berjaya capai malam ini sesuatu yang menakjubkan. Selepas dua konsert, Ratnah berada di kedudukan tercorot dengan 78 markah berbanding Shiha dan Ayish yang masing-masing mempunyai 127 dan 103 markah.

Tetapi berbekalkan usaha Ratnah sendiri dan mentornya, Afdlin Shauki, mereka berjaya membuat satu 'comeback'. Sekaligus mengenepikan Ayish dan merapatkan jurang markah diantara dirinya dan Shiha.

Bagaimanapun Ratnah akui selepas konsert dua minggu lepas dimana dia sekali lagi menduduki tangga terbawah, selama dua hari selepas itu dia dibelenggu perasaan kecewa.

"Tetapi abang Afdlin banyak mendorong saya dan saya cuba berfikiran positif. Jika saya tidak berusaha dengan keras, saya akan terus jatuh. Semuanya terpulang pada dri saya sendiri. Nasib kita, kita yang tentukan.

"Saya tak pernah rasa penat macam ini. Kami dah bagi 'all out' dan ia berbaloi sangat. Harapan saya di konsert akan datang, persembahan saya akan nampak lagi baik."


Read more/More news on: http://www.gua.com.my/

Credits to and source taken from: http://www.gua.com.my/

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

1 comments:

YUL said...

uish, thx bro :)

Post a Comment

Visitors Map

Online Users