RSS

Keputusan Maharaja Lawak Astro 2011 Minggu Ke-7 - Amir tersingkir pada 13 Mei 2011


Kejutan Undian Masuk Bayangi Penyingkiran Amir

KUALA LUMPUR, 14 MEI 2011: Setelah tujuh minggu berjuang dalam gelanggang Maharaja Lawak, akhirnya Amir diumumkan sebagai peserta terbaru yang tersingkir dalam Maharaja Lawak yang bersiaran secara langsung sebentar tadi.

Namun penyingkiran Amir itu telah dibayangi satu berita mengejutkan dari hos, AC Mizal yang mengumumkan semua peserta Maharaja Lawak yang telah tersingkir, berpeluang kembali menyertai program itu melalui undian masuk di laman social Facebook.

Ini bermakna, kumpulan Wai, R2, XN3, Alex, Jihan dan Amir sendiri berpeluang kembali beraksi di minggu kelapan Maharaja Lawak sekiranya mereka mendapat undian tertinggi menerusi fungsi 'LIKE' di Facebook. Peminat yang ingin mengundi boleh melayari laman www.facebook.com/MaharajaLawak dan kemudian tekan butang 'LIKE' di gambar peserta yang ingin diundi mereka.

Terdahulu, tema untuk Maharaja Lawak minggu ini ialah 'silent comedy' dan peserta dikehendaki beraksi di atas pentas tanpa bersuara tetapi dibenarkan menggunakan prop dan bantuan muzik latar. Mekanisme penyingkiran baru juga telah diwujudkan untuk malam ini di mana peserta yang sedia ada dikehendaki memilih sendiri peserta mana yang ingin mereka singkirkan. Pilihan mereka kemudian akan dipadankan dengan himpunan markah dari juri dan undian penonton untuk menentukan siapa yang tersingkir.

Dan dari kesimpulan itu, Mohd Amirullah bin Azmi atau Amir, 22, diumumkan sebagai peserta keenam tersingkir oleh salah seorang juri tetap, pengarah Ahmad idham. Sebaliknya, kumpulan Jambu telah diumumkan sebagai peserta yang menduduki tempat pertama oleh seorang lagi juri tetap, Mamat Khalid. Seorang lagi juri tetap yang turut bertindak sebagai pengkritik ialah Saiful Apek.

Amir ialah pemenang tempat ketiga Raja Lawak musim ketiga yang dimenangi kumpulan Sepah. Penyertaannya ke dalam Maharaja Lawak turut mendapat kritikan kerana kegagalannya menghasilkan lawak yang berkualiti serta menepati konsep.

Program Maharaja Lawak telah berlangsung di Studio Finas, Hulu Klang dan ia disiarkan secara langsung di Astro Warna (saluran 132).

Read more/More news on: http://www.murai.com.my/

Credits to and source taken from: http://www.murai.com.my/

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Visitors Map

Online Users