RSS

Keputusan Konsert Mentor 5 pada 27 Mac 2011 Pusingan Kedua Kumpulan A - MARKAH - Ayish: 60 (103)/Shiha: 63 (127)/Ratnah: 38 (78)

Pusingan Kedua

Kumpulan A (27 Mac 2011)

* Ayish: "Itu Kamu" (Estranged)
* Shiha: "Canda" (Syura)
* Ratnah: "Fantasia Bulan Madu" (Search)
* Ayish dan Salma: "Cinta Sempurna" (Yuna) / "Sempurna" (Andra and The BackBone)
* Shiha dan Iqa: "Ku Ada Kamu" (Adira)
* Ratnah dan Aiman: "Malam Ku Bermimpi" (Saloma) / "Mercy" (Duffy)
* Persembahan berkumpulan: Medley Rossa

Juri: Ramli M.S. dan Rossa

Markah

* Ayish: 60 (103)
* Shiha: 63 (127)
* Ratnah: 38 (78)

sumber: http://ms.wikipedia.org/

Mentor 5: Erra Fazira, Salma Ungguli Tangga Teratas Pusingan Pertama

KUALA LUMPUR, 23 MAC 2011: Program realiti hiburan, Mentor Musim 5 yang semakin popular di TV3 telah pun memasuki minggu yang ke-2 pada Ahad (20 Mac 2011) lalu. Seperti tahun-tahun yang lalu musim kali ini masih lagi mengetengahkan enam pasangan protege dan mentor.

Kesemua enam protege dan mentor masing telah dibahagikan kepada dua kumpulan iaitu A dan B. Kumpulan A yang terdiri daripada Ratnah (Afdlin Shauki), Shiha (Datuk Sharifah Aini) dan Ayish (Noh Hujan). Manakala kumpulan B pula terdiri daripada Salma (Erra Fazira), Iqa (Edry Abd Halim) dan Aiman (Rahim Maarof).

Setakat ini semua protege dan mentor sudah pun menunjukan kredibiliti mereka masing-masing dalam pusingan yang pertama sejak Mentor Musim 5 bermula pada 13 Mac lalu.

Pada pusingan pertama pertandingan ini protege Erra Fazira iaitu Salma yang membawakan lagu Yang Terindah Hanya Sementara telah mendapat markah tertinggi iaitu sebanyak 80 peratus.Secara tidak langsung, ia turut mengangkat Salma sebagai salah seorang peserta yang berjaya mengungguli tangga teratas pada pusingan yang pertama ini.

Manakala, peserta yang mendapat markah tempat kedua tertinggi pula adalah protege Datuk Sharifah Aini iaitu Shiha dengan markah sebanyak 64 peratus.

Sementara itu protege Edry Abdul Halim iaitu Iqa pula mendapat markah tempat ketiga tertinggi dengan markah 55 peratus pada pusingan pertama ini. Iqa telah mendendangkan lagu Kenangan Lalu pada minggu kedua.

Pada minggu lalu, Datuk Ramli MS dan penyanyi Zainal Abidin telah diundang untuk menjadi juri pada malam tersebut. Pada Ahad (27 Mac 2011)ini, protege daripada kumpulan A pula akan bertarung dan pusingan kedua pula akan bermula.

Mampukah peserta lain merampas tahta protege Erra Fazira iaitu Salma untuk menjadi peserta yang mendapat tangga teratas undian dalam pusingan yang kedua? Sama-sama kita saksikannya di saluran TV3 Ahad ini, jam 9 malam.

Peratus Undian Pusingan Pertama:

1. Salma (Erra Fazira) - 80 %

2. Shiha (Datuk Sharifah Aini) - 64%

3. Iqa (Edry Abdul Halim) - 55%

4. Aiman (Rahim Maarof) - 48%

5. Ayish ( Noh Hujan)- 44%

6. Ratnah (Afdlin Shauki) - 40%

Kredit diberikan kepada/sumber: http://www.murai.com.my/

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Visitors Map

Online Users