RSS

8 Episode Mini Serial Drama Suatu Ketika... Apa Dosaku - Starring Elaine Daly as Sybil Kathigasu over Astro CITRA every Wednesday from May 5, 2010


Sutatu Ketika... Apa Dosaku video klip
source: redcommfilms Channel


Suatu Ketika... Apa Dosaku an Eight Episode Mini Serial Drama starring:

Elaine Daly, Paranee Damodaran, Beto Kushyairi, Zahiril Azim, Cheryl Samad, Khatijah Tan, Sharin Stepehn, Benus Marie Beals, Lash Mokhtar and Peter Davis


More on: http://mstar.com.my/

Credits to and source taken from: http://mstar.com.my/
redcommfilms Channel

Elaine Daly Profile/Biography

Elaine Daly
Lahir 17 Januari 1977
Bendera Malaysia Kuala Lumpur, Malaysia
Pekerjaan Peguam, pelakon, pengacara televisyen, peragawati
Tempoh aktif 1998-kini

Elaine Daly ialah seorang pelakon, pengacara televisyen, peragawati dan peguam berbangsa Malaysia. Anak berketurunan Serani ini (bapanya seorang Serani, ibunya berketurunan Cina) pernah merangkul gelaran Miss Malaysia World 1999 dan Miss Malaysia Universe 2003.

Biografi

Ketika berusia 19 tahun, Daly mengambil jurusan perundangan sambil menceburi bidang permodelan secara sambilan. Setelah tamat pengajian bersama ijazah di tangannya, beliau berputus untuk memasuki persada hiburan sepenuh masa.

Pada tahun 1998, Daly menjadi jurucakap ZA Cosmetics, dan pada tahun seterusnya, menyertai kursus lakonan di Actors' Studio. Pada tahun 1999 beliau merangkul gelaran naib juara Miss Malaysia World. Pada

Pada tahun 2001, bermulanya kerjaya lakonan Daly di pentas dan kaca televisyen. Beliau memegang peranan watak utama di drama pentas Tea di Instant Café Theatre, serta ditampilkan dalam siri televisyen Getting Together, Private Eye, dan Buddies pada tahun yang sama, diikuti dengan kemunculan di Kopitiam, Menyamar Sutradara, Chicks dan Each Other pada tahun berikutnya.

Tahun 2002 juga menyaksikan beliau mengacara rancangan Money Tree, Awas (TV3)dan Technokids (RTM 2).

Pada tahun 2003, Daly muncul buat julung kali dalam filem melalui judul-judul Di Ambang Syurga dan X-Wave. Pada tahun inilah beliau memakai tiara Miss Malaysia Universe lalu mewakili Malaysia ke Miss Universe di Panama. Pada tahun 2004 pula, beliau menyertai baris pelakon utama dalam Astana Idaman (Astro RIA).

Pada tahun 2006, Daly berputus untuk meninggalkan persada hiburan untuk mengejar kerjaya perundangan. Pada 21 Jun 2007, akhirnya beliau dimasukkan ke Badan Peguam melalui satu upacara di Kompleks Mahkamah Jalan Duta. Namun begitu, beliau masih memegang kepentingan dalam bidang hiburan.

Pada tahun 2007, Daly menyertai The Breakfast Show di ntv7

Credits to and source taken from: http://ms.wikipedia.org/

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment

Visitors Map

Online Users